چیچکلو ورزقان

روستای چیچکلی از روستاهای شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی می باشد این روستا از شهر ورزقان ۵۰ کیلومتر فاصله دارد و دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی که در فصول بهار و تابستان گردشگران بی شماری را از مناطق همجوار و سایر مناطق کشور به سوی خود جذب می نماید. مشخصه اصلی این منطقه وجود گلهای متعدد طبیعی در رنگ ها و گونه های مختلف دردشت وسیع می باشد.

chichakli

چیچکلو را به دلیل بهره‌مندی از مواهب طبیعی و زیبایی‌های منحصر به فرد، می‌توان قلب سبز شهرستان ورزقان محسوب کرد. منطقه نمونه گردشگری چیچکلوی ورزقان با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تنوع گیاهی و جانوری قابل توجه، مقصدی دلپذیر برای گردشگران علاقمند به طبیعت بکر و زیبا است. تنوع زیاد گیاهی منطقه علاوه بر جذب گردشگران، سرمنشا تهیه و تولید و فرآوری محصولات مختلف با منشا گیاهی بوده که به افزایش درآمد عمومی ساکنان منطقه و اشتغال زایی آنان نیز منتهی شده است.
این منطقه نمونه گردشگری با مساحتی معادل ۳۰ هکتار از پتانسیل بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است که بسترسازی‌های انجام گرفته برای سرمایه گذاری، به توسعه آن منجر شده است.
با توجه به فراهم بودن راه دسترسی از شهر ورزقان تا چیچکلو، وجود آب هایی که از چاه و چشمه تامین می‌شوند و آب و هوای معتدل کوهستانی، سرمایه گذاری در منطقه چیچکلوی ورزقان بسیار سود بخش خواهد بود.

chachakli

منبع :

– رسانه نگاه

– خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چیچکلو ورزقان”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *