پارک جنگلی فندقلو اهر

منطقه فندقلو اهر از جمله مناطق زیبا و گردشگر پذیر منطقه قره داغ و اهر بوده و در ۲۵ کیلومتری جاده اهر به مشکین شهر بر فراز کوه های سرسبز روستای انداب قدیم واقع شده است. جنگل های طبیعی انداب و فندقلوی اهر از مناطق بکر، سرسبز و جزو جاذبه های طبیعی شهرستان اهر می باشد.
از مهمترين شاخصه هاي اين پارك جنگلي وجود گونه ي درختي فندق است كه موجب شده اين پارك جنگلي به « فندقلي » نامي شود. تراكم درختان به صورت نامتوازن و در قسمت هاي شمالي از تراكم بيشتري برخوردار است.

fandogloo
وقتی چشمان ناظر هر گردشگری جنگل های قره داغ (ارسباران) و به خصوص پارک جنگلی فندقلو اهر را میبیند حیفش می آید که چند روزی را در این مناطق سپری نکند و انصافاً دل هر بیننده ای را شاد می کند. اما فقدان مکان های اقامتی مناسب از جمله هتل و مهمانپذیرهای مناسب باعث شده است که گردشگران فقط لحظات کوتاهی از ساعات خود را به گردش در این منطقه اختصاص دهند که امیدواریم با افزایش امکانات رفاهی و ایجاد فضاهای مناسب برای گردشگران در این منطقه شاهد رونق گردشگری منطقه باشیم. همچنین خوشبختانه راه پارک جنگلی فندقلو تا آخر راه آسفالته می باشد.

fandoghloo
در این ناحیه گیاهان و درختچه های محلی از جمله فندق و بلوط به وفور وجود دارد. باور کنید پوشش گیاهی غالب منطقه طوری می باشد که به سختی میتوان از لا به لای درختان عبور کرد و حتی مناطقی وجود دارند که عبور انسان از آنجا غیر ممکن است.
در این ناحیه گیاهان و درختچه های محلی از جمله فندق و بلوط به وفور وجود دارد. باور کنید پوشش گیاهی غالب منطقه طوری می باشد که به سختی میتوان از لا به لای درختان عبور کرد و حتی مناطقی وجود دارند که عبور انسان از آنجا غیر ممکن است.
برای بهره‌مندی گردشگران و مسافران از جاذبه‌های طبیعی این منطقه و زمینه‌ سازی برای ایجاد تنوع در جاذبه‌هامقرر گردید در سال ۸۸، با صرف اعتبار اولیه یک صد میلیون ریال ۶٫۵ هکتار از جنگل‌های فندقلو اهر فنس‌ کشی و گونه‌ های جانوری سازگار با آب و هوا و محیط این جنگل از جمله مارال، کل، بز و قرقاول رها سازی و در کنار پارک طبیعت، پارک وحش نیز راه‌اندازی شود و همچنین با تمهیدات انجام شده علاوه بر ارائه خدمات ویژه به گردشگران و جذب آنها به این منطقه سپر دفاعی در مناطق حفاظت شده فراهم شود.
در آخر اینکه متاسفانه در ورودی راه روستای انداب هیچ گونه علایم راهنما برای نشان دادن راه این جنگل وجود ندارد حتی دریغ از یک تابلو که به گردشگر راه درست پارک جنگلی را نشان دهد. متاسفانه اکثر گردشگران در ورود به این منطقه راه را برای رسیدن به مکان اصلی پارک اشتباه می روند و مجبور می شوند که دوباره مسیر رفته را برگردند و بعد از پرسیدن راه درست از روستائییان آن محل، مکان صحیح پارک جنگلی را پیدا کنند.

fandoglu
منبع :
– دانشنامه شهری ایران
– اهر نیوز
– سایت نو اندیشان جوان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پارک جنگلی فندقلو اهر”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *