باغلارباغی تبریز

پارک سیاحتی-تفریحی باغلارباغی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر تبریز احداث گردیده‌، یکی از ۳ پارک مهم این شهر است (ائل‌گلی، باغلارباغی و باغ گلستان). درب‌ های ورودی این پارک، همه‌ روزه در ساعت ۱۶ باز و در ساعت ۲۴ بسته می‌ شود و عدهٔ زیادی از مردم در این ۸ ساعت، از این پارک استفاده می‌ کنند.

baglarbaghi

مجموعهٔ تفریحی باغلارباغی، در میان انبوهی از درختان واقع شده‌ است. البته بسیاری از نقاط این مجموعه، چمن‌ کاری‌ شده هستند و روزانه، عدهٔ زیادی از شهروندان تبریزی، باحضور در آن از فضای زیبای پارک، لذت می‌ برند. شهربازی پارک باغلارباغی، دارای امکانات تفریحی متنوعی از جمله «کشتی صبا»، «قطار»، «آبشار»، «کلبه وحشت»، «کلبه شادی»، «رنجر»، «دوچرخه هوایی» و … است که بزرگ‌ ترین شهربازی در تبریز و منطقهٔ شمال‌ غرب کشور محسوب می‌ شود.

baglarbagi

باغ وحش مجموعهٔ باغلارباغی تبریز، یکی از امکانات تفریحی این مجموعه است و در این مکان، بیشترین تعداد حیوانات وحشی نگهداری می‌شوند و به همین دلیل، این مکان به «باغ وحش تبریز» معروف شده‌است.

baglarbagi-bageparandegan

پارک باغلارباغی دارای یک رستوران بزرگ است که در ورودی آن واقع شده‌ است و روزانه پذیرای عدهٔ زیادی از شهروندان و مسافران می‌ باشد. در مجموعهٔ باغلارباغی چند بوفه وجود دارد که در زیر درختان انبوه و در آلاچیق‌ هایی ایجاد شده‌اند. در این بوفه‌ها، چای، قهوه، بستنی، کیک و … فروخته می‌ شوند.

آدرس: پارک باغلارباغی در مجاورت «بلوار استاد شهریار» و در ضلع شمالی ورودی کوی ولی‌ عصر، جنب «پارک ولی‌عصر» واقع شده‌است.

منبع:

– ویکی پدیا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “باغلارباغی تبریز”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *