افتتاح عمارت ارباب هرمز تا پایان دی

arbab-hormoz

به گزارش دولان به نقل از خبرگزاری تسنیم، عملیات احیای عمارت تاریخی ارباب هرمز به پایان رسیده و درهای این عمارت در همین ماه به روی شهروندان گشوده می‌شود.

جمال کامیاب مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران اظهار کرد: این عمارت متعلق به بختیاری‌ها بوده و بنایی با معماری نظامی است که ستون‌ها و بناهای باز آن گویای این مطلب است. به دلیل سابقه تاریخی عمارت ارباب هرمز ضوابط به طور جدی در این عمارت رعایت شده و مرمت بنا با تکنیک خاصی به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به حضور اساتید حوزه معماری بر سر پروژه گفت: این گروه‌ها علاوه بر کسب تجربه اجرای عملیات را به طور علمی انجام داده‌اند. عملیات استحکام بخشی این بنا در سال ۹۱ آغاز شد و هم اکنون عملیات مرمت این عمارت تکمیل شده و در همین ماه تحویل شهروندان می‌شود. عمارت ارباب هرمز کاربری‌های فرهنگی و هنری دارد و مراجعه عموم به این عمارت آزاد است.

عمارت ارباب هرمز در فلکه‌ چهارم تهرانپارس، محدوده پارک پلیس و باغ اناری واقع است و نام آن برای اهالی محل یادآور نام ارباب جمشید و فرزندان او ـ هرمز و آرش ـ است که ساکنان قدیمی شمال شرق تهران به خوبی او را به یاد می‌آورند. این عمارت قجری با سرستون‌ها و گچ بری‌هایی بی نظیر، در قلب پارک پلیس قرار دارد و هنر ایرانی را به‌ نمایش می‌گذارد.

 

منبع : تسنیم

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افتتاح عمارت ارباب هرمز تا پایان دی”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *