باغ غدیر اصفهان

bag gader

مجموعه تفریحی – فرهنگی باغ غدیر در طرف شرق شهر اصفهان واقع گردیده که از طریق بزرگراه شهید صیاد شیرازی و خیابان علامه امینی دسترسی به آن انجام می شود. این مجموعه که جهت استفاده عموم و گردشگران در چند سال گذشته احداث گردیده است، دارای امکانات متنوعی همچون سالن نمایش، استخر رو باز، زمین های ورزشی، کتابخانه و … می باشد. این مجموعه فرهنگی، تفریحی با مساحتی بالغ بر ۵۲ هکتار است

۱- بنای یادبود علامه امینی:

این بنا به یادبود علامه امینی تاسیس شده و از ارکان این مجموعه محسوب می گردد که شامل موزه یادبود علامه امینی می باشد.

 ۲- کتابخانه عمومی علامه امینی:

با مساحتی به وسعت ۷۵۰ مترمربع و دارای دو سالن مجزا جهت مطالعه خواهران و برادران و در اختیار داشتن بالغ بر ۱۲۰۰۰ جلد کتاب زمینه مساعدی را جهت طالبان علم و دانش فراهم نموده است و به سیستم مکانیزه مجهز می باشد و در این قسمت کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین و کتابخانه کامپیوتری امام علی (ع) نیز موجود می باشد.

 ۳- مجموعه ورزشی باغ غدیر (سالن ورزش- استخر و دو زمین تنیس):

این مجموعه با مساحتی به وسعت ۳۶۸۰ مترمربع دارای استخر، جکوزی، سونای بخار و خشک، بدن سازی، ماساژ و سالن بهتوانی و پیشگیری از ایجاد آسیب های شغلی با امکانات جانبی زمین های تنیس، بولینگ، سینمای چهاربعدی و … می باشد.

 ۴- خانه کودک و نوجوان:

این مرکز که وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد علاوه بر ارائه کتاب با تشکیل کلاسهای مختلف هنری و برپایی جشنها، محیطی آموزنده جهت نوجوان مهیا نموده است.

 ۵- مجموعه سر درب:

دارای دو سالن ویژه اجرای نمایش های هنری و امور نمایشگاه و تعدادی کلاس های آموزشی می باشد. آمار مراجعین مجموعه سالانه تا ۱۲۰/۰۰۰ نفر می رسد که این تعداد شامل استقبال مراجعین اداری، آموزشی مجموعه، شرکت در برنامه های مناسبتی،‌ فعالان کانون های مستقر در مجموعه و حضور خانواده جهت تفریح در محوطه آزاد باغ غدیر می باشد. این مجموعه شامل گالری الغدیر- سالنهای اجتماعات سر در با ظرفیت ۳۰۰ نفر و حوضخانه ساختمان الغدیر با ظرفیت ۲۰۰ نفر نیز می باشد. مراسم های مجموعه نیز شامل: همایش ها، سمینارها، محافل ادبی،‌گردهمایی ها، مجامع عمومی کانون ها، جشن ها، سوگواره ها و… می باشد. وسعت فیزیکی مجموعه ۵۷ هکتار می باشد.

منبع:ویکی پدیا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “باغ غدیر اصفهان”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *