آبشار کمردوغ نخستین میراث طبیعی کهگیلویه و بویر احمد

1

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد گفت: آبشار «کمر دوغ» نخستین میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویر احمد است که به عنوان اثر ملی ثبت شده است.

به گزارش دولان به نقل از ایسنا محمود باقری افزود: این آبشار دیدنی پس از عبور از شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه به طول ۷۰ کیلومتر تا شهر قلعه رییسی، مرکز بخش چاروسا و عبور از جاده‌های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل‌های رویایی بلوط نمایان می‌شود.

وی اظهار کرد: این آبشار در تمام طول سال دارای آب است، ارتعاشات بلورین زرین و معلق آب آن در بلندا، رنگین‌ کمان هفت‌ رنگ را به طور واضح به تصویر کشیده است و این آبشار از ضلع شرقی کوه‌های قلعه‌ رئیسی با ترکیب چشمه‌های متعدد سرچشمه می‌گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد خاطر نشان کرد: وجود امامزادگان “سیدمحمود” و “میرسالار” که از نوادگان امام هشتم هستند در نزدیکی این آبشار هر ساله تعداد زیادی زائر را به این منطقه فرا می‌خواند و ارزش این اثر طبیعی را چند برابر کرده است.

kamar dogh

3

باقری تصریح کرد: این آبشار فوق‌ العاده در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه، ۱۵ کیلومتری شرق شهر قلعه‌رییسی و در کنار روستایی به همین نام واقع شده که بواسطه آب سفید رنگش به “کمر دوغ” (به اصطلاح محلی کمردو) معروف شده و در طول سال بخصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای مسافران، گردشگران و توریست‌ها از سراسر کشورمان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: این آبشار دارای فضایی مناسب، راه دسترسی، کمپینگ اقامتی برای رفاه حال گردشگران و توریست‌ها است و سالانه هزاران نفر از آن دیدن می‌کنند.

منبع: ایسنا

 

 

 


آخرین اخبار گردشگری
آخرین خبرهای گردشگری
اخبار گردشگری
اخبار گردشگری ایران
خبرهای گردشگری
خبرهای گردشگری ایران
گردشگری ایران

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آبشار کمردوغ نخستین میراث طبیعی کهگیلویه و بویر احمد”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *