چشمه محمد رسول الله

378f67ab-975e-43b4-9c9f-a058a109a2b6
چشمه محمد رسول الله نام یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان اقلید در استان فارس می‌باشد. این چشمه که درضلع جنوب غربی و در کنار مزارع و زراعت های شهر اقلید واقع شده است دارای حدود ۱۳۰۰ سال قدمت بوده و در نزد اهالی این شهرستان حرمت زیادی دارد. چشمه رسول الله در گذشته رودخانه شکاب نامیده می شد و طی ۱۰۰ سال گذشته به چشمه محمد رسول الله (ص) مشهور گشته است همچنین وجود چشمه سارهای چال باباشاه و کَشکوک بر زیبایی این منطقه افزوده است و در حال حاضر آب این چشمه در زمین‌های کشاورزی و تغذیه حوضچه‌های ماهی که در کنار چشمه‌ها احداث شده اند، به مصرف می‌رسد. بر بلندای این تفرجگاه نیز سنگ دُل دُل قرار داشته که نوعی نیایشگاه می باشد. این منطقه برای فصل بهار و تابستان و بیشتر برای پایان شهریور ماه و نیمۀ نخست مهر ماه مناسب است.

این چشمه که در مرکز شهر قرار گرفته از دیر باز مردم اعتقاد خاصی به آن داشته اند و حتی در اوج خشکسالی ها این چشمه خشک نشده است و بسیاری از مزارع و باغ ها را آبیاری می کند. شهرداری اقلید به علت اهمیت این منطقه و رفاه حال مسافران و گردشگران این تفرجگاه را بهسازی کرده است. این منطقه قابلیت تفرجگاهی در بعد کشوری را دارد و به همین خاطر ۶۰ هکتار زمین های اطراف آن خریداری و بهسازی شده است.

توسعه تفرجگاه
در حال حاضر بزرگترین مجموعه تفریحی شمال فارس در کنار این چشمه واقع شده است .همه روزه گردشگران زیادی جهت تفریح به این منطقه می آیند. این منطقه قابلیت تبدیل شدن به تفرجگاهی کشوری را دارد و به همین علت ۶۰ هکتار زمین‌های اطراف آن خریداری و بهسازی شده است.
اين چشمه که در ضلع باختري شهر اقليد واقع شده است يکي از گردشگاه هاي مهم اين شهرستان مي باشد. در حال حاضر آب اين چشمه در زمين هاي کشاورزي و تغذيه حوضچه هاي ماهي که در کنار چشمه ها احداث شده اند، به مصرف مي رسد.

136539721404143

12منبع: ویکی پدیا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چشمه محمد رسول الله”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *