فروش بلیت هواپیما تنها به نرخ تأیید شده

 

9085605109
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه همه مجوزهای پروازی صادر شده توسط این سازمان برنامه‌ای است، گفت: در صورت فروش بلیت به نرخ‌های بالاتر از تأیید شده با دفاتر خدمات مسافرت هوایی و ایرلاین‌‌ها برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش دولان به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد خداکرمی با بیان اینکه همه مجوزهای صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ای و نه چارتری است، اظهار داشت: برخی شرکت‌های هواپیمایی به علت ضعف در سامانه فروش، بخشی از فروش بلیت‌ها را خارج از سیستم فروش رسمی خود و از طریق غیر رسمی در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی قرار می‌دهند.

وی افزود: بر این اساس برخی آژانس‌ها اعلام می کنند که بلیت پروازهای برنامه‌ای موجود نیست و صرفاً این گونه بلیت‌ها را به متقاضیان عرضه می‌کنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عنوان بلیت چارتری در برنامه‌ریزی‌های این سازمان جایی ندارد، اضافه کرد: در هر صورت نرخ جابه‌جایی مسافر نباید از نرخ‌های مصوب توسط این سازمان که براساس فهرست ارسالی از شرکت‌ها و در چارچوب شناورسازی نرخ‌ها بررسی و تایید شده تجاوز کند و این نرخ ها در سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی موجود است.

خداکرمی بیان کرد: چنانچه سازمان هواپیمایی کشوری در بازرسی‌های خود و یا در گزارشات دریافتی موردی از فروش به قیمت‌های بالاتر از نرخ های تایید شده را مشاهده کند، اقدام مقتضی نسبت به برخورد قانونی با دفاتر خدمات مسافرت هوایی، شرکت های هواپیمایی و یا هر دو آنها را به عمل می‌آورد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فروش بلیت هواپیما تنها به نرخ تأیید شده”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *