باید به مغز و فکر جوانان صنایع دستی اعتماد کنیم

phoca_thumb_l__mg_0115

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی کامل برای حمایت از طرح‌های جدید و نو در صنایع دستی گفت: باید به مغز و فکر جوانان صنایع دستی اعتماد کنیم و برای صنایع دستی تعریف‌های جدیدی داشته باشیم.

به گزارش دولان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سورنا ستاری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر صنایع دستی با اشاره به یک مشکل فرهنگی به نام اخلاق نفتی در کشور گفت: منظور از اخلاق نفتی این است که پولی در جیب، بدون زحمت داریم و دیگر نیازی به تلاش وجود ندارد.

ستاری ادامه داد: آن چه که در اقتصاد به نام نفرین منابع می‌شناسیم همین است لذا می‌بینیم کشورهایی که حتی آب ندارند تولید ناخالص داخلی شان از ما بیشتر است، اما ما با کمی کمبود آب بر سر خود می‌زنیم چرا که دیدگاه ما این است که چاه آبی وجود دارد و باید آن را بکنیم تا به آب برسیم ولی نباید از مغز استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بازار چین، سوغات ما را گرفته است و باید پرسید که فارغ‌التحصیلان حوزه علوم انسانی ما چکار می‌کنند، یادآور شد: نقش دانش در توسعه صنعت بسیار مهم است و معاون علمی ریاست جمهوری از هرگونه تولید دانش حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در زمینه ارتقاء بهره‌وری آمادگی کامل برای حمایت داریم مانند کوره‌های ذوب شیشه که می‌توانند اصلاح شوند یا در زمینه ارتقاء کیفی تولید مواد اولیه، سنتی به روش مدرن و سنتی. همچنین در زمینه مکانیزم‌های معرفی محصولات، روش‌های جدید فروش، برندسازی و موارد دیگر حمایت می‌کنیم.

ستاری خاطر نشان کرد: باید برندهای موفق داشته باشیم و سلیقه‌های مختلف را تشخیص دهیم همچنین باید شبکه‌سازی صورت گیرد که کار خیلی سختی هم نیست و فقط باید به آن درست نگاه کرد.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی دیگر نکات مهم در صنایع دستی ایجاد بانک اطلاعاتی از مشاهیر و کارگاه‌های تولیدی است افزود: در حال حاضر مکانیزم روشنی برای انتقال فناوری و دانش صنایع دستی از نسلی به نسل دیگر وجود ندارد و متاسفانه شاهدیم هنر اساتید با پایان عمرشان زیر خاک می‌رود.

وی با بیان اینکه اگر به مغز جوان اعتماد کنیم و به وی اجازه ریسک بدهیم و وقتی شکست خورد هزینه آن را به عهده بگیریم مشکلات اقتصادی به نحو زیادی حل می‌شود، گفت: در همین راستا ستاد فناوری را تاسیس کردیم که فعلا روی تجاری سازی علوم انسانی کار می‌کند. هنوز در داخل کشور بازارهای بالقوه را کسب نکردیم لذا باید برای صنایع دستی تعریف‌های جدیدی داشته باشیم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “باید به مغز و فکر جوانان صنایع دستی اعتماد کنیم”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *