نامگذاری سالن‌ آمفی‌تئاتر به نام یک عکاس برای اولین بار در تبریز

خانعلی صیامی
خانعلی صیامی

رئیس هیئت مدیره انجمن هنر عکاسی آذربایجان‌شرقی از نامگذاری یکی از سالن‌های آمفی تئاتر مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز به نام زنده یاد «خانعلی صیامی»، عکاس برجسته آذربایجان شرقی خبر داد.

خانعلی صیامی

خانعلی صیامی

به گزارش دولان به نقل از آذ-فوتو، نادر فارغی با اعلام این خبر اظهار داشت: خانعلی صیامی از عکاسان قدیمی و برجسته کشور در حوزه طبیعت و محیط زیست بود که متاسفانه خیلی زود از بین ما رفت.

فارغی تصریح کرد: نخستین کتاب مصور طبیعت آذربایجان، سال‌ها پیش با عکس‌های وی گردآوری و منتشر شده است.

وی با اشاره به خدمات این عکاس برجسته به حوزه عکاسی آذربایجان، یادآور شد: برای قدردانی و پاسداشت سال‌ها فعالیت وی در زمینه عکاسی، بنا شد تا یکی از سالن‌های مجتمع ۲۲ بهمن تبریز به یاد وی نامگذاری شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: پیش از این یکی از سالن های این مجتمع سینمایی به نام رضا ناجی، بازیگر توانمند تبریزی نامگذاری شده بود و این نخستین بار است که نام یک عکاس برای یک سالن آمفی تئاتر انتخاب می‌شود.

فارغی افزود: آیین رونمایی از این نامگذاری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی، ساعت ۱۶ روز چهاردهم بهمن‌ماه جاری در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز واقع در اول خیابان ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در این مراسم فیلم مستندی از زندگی خانعلی صیامی به کارگردانی کریم ارجمند، که در برگیرنده زندگی این عکاس برجسته از دوران کودکی تا زمان فوت وی است، پخش می‌شود.

«خانعلی صیامی» متولد ۱۳۳۱ کلیبر و از عکاسان شناخته شده کشور بوده و در چندین جشنواره ملی و بین‌المللی مقام‌های برتر را از آن خود کرده بود. عکس‌های وی از مناظر طبیعی و تاریخی آذربایجان و تصویربرداری دو فیلم سینمایی «سارای» و «سکوت کوهستان» از مهمترین فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌رفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نامگذاری سالن‌ آمفی‌تئاتر به نام یک عکاس برای اولین بار در تبریز”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *