برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با حضور طالب رفایی

IMAGE635215037507832637

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با حضور طالب رفایی، رئیس سازمان جهانی جهانگردی در ۲۳ بهمن خبر داد.

به گزارش دولان به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود با بیان اینکه نمایشگاه‌ها در دنیا دو رویکرد دارند اظهار داشت:‌ یکی اینکه با مناسبت ملی همراه باشد که در این صورت تابع زمان خاصی نیست و دیگر اینکه به عنوان کانون تبادل و فروش است که در این صورت به زمان‌های غیرپیک قرار می‌گیرند تا همه تاسیسات گردشگری درگیر مسافران خود نباشند.

وی در خصوص جشن راهنمایان تور جهانی که میزبانی آن در سال ۲۰۱۷ به ایران واگذار شد اضافه کرد: همیشه سازمان میراث فرهنگی نقش راهنمایان در چرخه گردشگری را بسیار مهم می داند؛ در همین موضوع هم از چند ماه قبل انجمن راهنمایان تور این موضوع را با بنده مطرح کردند و تا آنجا که توانستم با دستگاه‌های مختلف ارتباط گرفتم.

رحمانی با بیان اینکه باید برای ۲ سال آینده برنامه‌ریزی‌ها از همین امروز انجام شود و انجمن راهنمایان تور پروپوزال خود را باید ارائه دهد تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های بین المللی معاونت گردشگری این است که خود را به عنوان شریک نمایشگاه ITV در سال ۲۰۱۸ کاندیدا کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: ما برای برگزاری این نمایشگاه برای بیش از ۱۴۵ سازمان و برند گردشگری دنیا، نمایشگاه را معرفی کردیم اما باید در نظر داشت که وقتی قرار است بازار جدیدی ایجاد شود، باید توجه داشت که مسیر پیشرفت آرام آرام شکل می‌گیرد.

IMG17014496وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی امسال با حضور طالب رفایی، رئیس سازمان جهانی جهانگردی برگزار می‌شود افزود: اگر بازارهای دیگران را تسخیر نکنیم قطعاً تسخیر می‌شویم لذا باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم اما باید توجه داشت که در ابتدای راه هستیم.

رحمانی با بیان اینکه نمایشگاه یک ابزار برای کمک به توسعه است در پاسخ به سوالی در این زمینه که چه خروجی از این نمایشگاه برای ورود گردشگران خارجی به کشور در برنامه خود دارید تصریح کرد: ما در عرصه سیاستگذاری موظفیم بستر حضور شرکت‌های خارجی را در نمایشگاه فراهم کنیم، در همین راستا اعلام کردیم که غرفه‌ها را برای شرکت‌های داخلی با ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: برای گردشگری سلامت غرفه مجزایی در این نمایشگاه در نظر گرفتیم و برای تشکل‌ها و بیمه‌های گردشگری غرفه‌های رایگان در نظر گرفتیم، وقتی آنها استقبال نمی‌کنند تقصیر ما چیست؟ همچنین در کنار نمایشگاه ۳ روز همایش تخصصی داریم.

وی همچنین در زمینه تبلیغات نیز گفت: در این زمینه در داخل کشور برنامه‌هایی داریم اما در زمینه تبلیغات خارجی موثر، باید گفت که این نوع تبلیغات هزینه زیادی دارد ولی ما مراکزی را شناسایی کردیم تا برای سال آینده کارهایی را انجام دهیم.

در ادامه فرهاد امینیان، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی تهران با بیان اینکه فضای این نمایشگاه ۲ هزار متر در ۸ سالن در نظر گرفته شده است که نسبت به نمایشگاه سال گذشته ۸۰ دصد افزایش داشته است اظهار داشت: ۳۲۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که تعداد این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار سالنی برای معرفی جاذبه‌های همه ۳۱ استان کشور در نظر گرفته شده است، همچنین در سالن ۴۰، کشورهای خارجی را خواهیم داشت که امسال ۱۱ کشور کره جنوبی، هند، ترکیه، مالزی، چین، تایلند، ویتنام، تونس، مالزی، سوئیس و ونزوئلا در این نمایشگاه حضور دارند.

امینیان یادآور شد: ساعت بازدید این نمایشگاه ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر است که بنا داریم ساعت عصر را یک ساعت بیشتر کنیم. همچنین هزینه غرفه‌ها به این صورت است که غرفه‌های بدون تجهیزات، متر مربعی، ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان و  غرفه‌های با تجهیزات، متر مربعی ۹۵ تا ۱۰۵ هزار تومان است.

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی تهران خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع، فضای مفید نمایشگاه است که برای شرکت کنندگان خارجی‌ حدود ۴۰۰ متر مربع فضا در نظر گرفته شده است؛ همچنین هزینه غرفه برای شرکت کنندگان خارجی‌، به ازای هر متر مربع، ۲۰۰ یورو است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با حضور طالب رفایی”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *