کباب شیشلیک مشهد

طرز-تهیه-شیشلیک-شاندیز
مواد لازم:

گوشت دنده گوساله یا گوسفند         ۱ کیلوگرم

ماست                                         ۱ لیوان

زعفران دم شده                             ۲ قاشق غذاخوری

پیاز                                              ۵ عدد

گوجه فرنگی                                 ۱۰ عدد

آبلیمو                                          ۳ قاشق غذاخوری

روغن                                           ۱۰ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

برای تهیه شیشلیک باید از گوشت دنده گوساله یا گوسفند استفاده کنید ، نکته مهم برای کباب خوب انتخاب گوشتی است که تازه و ترد باشد ؛ بهتر است گوشت را با آب پیاز و مقداری فلفل مخلوط کنید و ۲۴ ساعت پیش از آماده  کردن کباب بگذارید بماند تا گوشت نرم شود.

گوشت را به اندازه های یکسان ببرید ، داخل کاسه ای پیاز رنده شده ، ماست ، زعفران دم شده ، آبلیمو ، روغن و مقداری فلفل بریزید و مخلوط کنید سپس گوشت را در این مایه بخوابانید و بگذارید حداقل یک شب بماند.

پس از استراحت گوشت ها را کباب کنید ، موقع کباب کردن بهتر است از ذغال استفاده کنید اما در صورت عدم دسترسی میتوانید درون فر یا روی اجاق با حرارت متوسط شیشلیک ها را اماده کنید ( پیشنهاد میشود در زمان کباب شدن روی گوشت ها را با کره ذوب شده برس بکشید ).

شیشلیک ها را پس از اماده شدن با برنج زعفرانی ، کره ، گوجه کبابی ، فلفل سبز کبابی و برش های لیموی تازه سرو نمائید ، بهترین نوشیدنی برای این کباب دوغ میباشد.

 

نکته : انواع کباب باید در عین پختن زیاد خشک نشود ، اگر فرصت کافی برای اماده سازی کباب ها ندارید میتوانید حدود ۱ ساعت درون ظرفی که مقداری کیوی له شده ریخته اید قرار دهید ( کیوی بدلیل اسیدی که دارد گوشت را نرم میکند ) البته دقت کنید که گوشت زیاد نماند چون گوشت له میشود و بافت خود را از دست خواهد داد.

 

منبع:

_وب سایت irancook

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کباب شیشلیک مشهد”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *