ناصر عبدالهی

زنده یاد ناصر عبدالهی
زنده یاد ناصر عبدالهی
زنده یاد ناصر عبدالهی

ناصر عبدالهی در ساعت ده و ده دقيقه ي دهمين روز از دهمين ماه سال ١٣۴٩ در محله باغ (محله مسجد بلال)بندر عباس ديده به گيتي گشود. پدرش عبدالرحمن عبدالهي کارگر بازنشسته شرکت ملي بود و مادرش مهرنگاربندري نيايي خانه دار است. ناصر فرزند سوم خانواده بود. از ۱۳ سالگي به موسيقي علاقمند شد. فعاليت‌هاي هنري خود را از سال‌هاي نوجواني در صدا و سيما و حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي استان هرمزگان آغاز کرد.
او چهاربرادر و يک خواهر دارد، تنها خواهرش نسرين و برادرانش به ترتيب سن محمدطيب ، نادر ، عليرضا و عقيل هستند که ناصر برادر وسطي آنها است ؛ يعني سومي.

خانواده ی عبدالهی

خانواده ی عبدالهی

ناصر در هيجده سالگي با فهيمه غفوري اهل بندرعباس که سه سال از خودش بزرگتر است ازدواج کرد و حاصل آن سه فرزند ( دو پسر و يک دختر ) به نامهاي نويد , نازنين و نامي است.
وي کار حرفه‌اي را به طور جدي از سال ۱۳۷۴ خورشيدي آغاز کرد. در سال ۱۳۷۵ همراه با همسرش به تهران آمد. محمدعلي بهمني شاعر هرمزگاني و دوست نزديکش، وي را به انتشارات دارينوش معرفي کرد. پس از آن آلبوم‌هاي ناصر از اين انتشارات ضبط و منتشر شد.

محمد علی بهمنی، شاعر - عکس: محمد تاجیک

محمد علی بهمنی، شاعر – عکس: محمد تاجیک

عبدالهي در ترانه‌هاي خود از کسي تقليد نمي‌کرد و صدايي منحصر به فرد داشت. بيشتر اشعار ترانه‌هاي او از سروده‌هاي محمدعلي بهمني بود. در کار موسيقي به گفته خود وي تحت تأثير سبک موسيقي ابراهيم منصفي بود. طوري که در سال‌هاي آغازين کار هنري ترانه‌هاي منصفي را بازخواني مي‌کرد.
عبدالهي همچنين با موسيقي غربي و ايراني آشنا بود و به آثار محمدرضا شجريان و عليرضا افتخاري علاقه بسياري داشت.
پس از ارائه ترانه ناصريا منتقدان عبدالهي گفتند که اين کاري اسپانيولي است و از ملودي‌هاي جيپ سي کينگ برگرفته شده‌است، اما وي معتقد بود که چنين نيست، و اين کار ريتم عربي دارد، ريتمي که بارها با سازهاي ديگري نظير عود،‌ دهل،‌ و دف نواخته شده‌بود. اما تاکنون هرگز با گيتار نواخته نشده‌بود، اما عبدالهي اين کار را انجام داد.
ملودي ترانه‌ي ناصريا سال ۱۳۷۶ ساخته شد. شعر اين آهنگ به گويش بندري است و به گفته عبدالهي هدف از ساخت آن اعتراض ضد ظلم در جهان و نيز همدردي با ستمديدگان جهان بوده‌است. بر اساس متن شعر ناصريا اگر کسي به اسم ناصر بودن قصد ياري مظلومي را داشته‌باشد پس از تحمل سختي بسيار و دشواري‌هاي اين راه در پايان پيروز خواهد شد.

زنده یاد ناصر عبدالهی

زنده یاد ناصر عبدالهی

منبع:

– اداره ثبت احوال بندرعباس

– برترین ها

– ایران تاپیک

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ناصر عبدالهی”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *