مجتمع آبگرم معدنی بستان آباد

مجتمع آبگرم معدني بستان آباد كه در محل قديمي آن كه تا نيم قرن پيش گنبدي از آجر و سنگ ايجاد شده ونسبت آن را به ميرزا نائب السلطنه فرزند فتحعلي شاه كه در اوقات اقامت در عمارت چمن اوجان از آن به عنوان حمام استفاده مي كرده است، مي دهند احداث گرديده و در طول سال پذيراي ميليون ها مسافر و گردشگر داخلي و خارجي مي باشد.

abgarmbostanabad

بستان اباد چشمه هاي ابگرم معروفي ديگري از جمله گوزسوي و قوتورسوي نيز دارد كه از جاذبه هاي گردشگري و زيباي اين شهرستان است .
تاريخچه آب درماني يا ‘هيدروتراپي’ كه قديمي ترين شيوه درماني طبي نيز به حساب مي آيد به تمدنهاي مصر – يونان و روم باستان بر مي گردد به طوري كه درباريان مصر حوزچه هايي داشتند كه به آب آنها گل و گياه و روغن هاي خاص اضافه مي كردند و تصور مي كردند كه چشمه هاي آبگرم با بهبود روند گردش خون ،مي تواند براي سلامت انسان مفيد باشد.
درسال۱۸۸۹ ميلادي نيز سباستين نيت فرانسوي با تحرير كتاب (درمان با آب) روش درمان با آب را احياء و پدر آب درماني نوين نام گرفت.

آبگرم معدنی بستان آباد، مرهمی بر امراض روحی و جسمی است كه در طول سال بهانه ای برای حضور مسافران و میهمانان از گوشه و كنار كشور و حتی خارج از كشور به این شهر در آذربایجان شرقی می باشد.

به دلیل نقش و تاثیر این آبگرم در بهبود بسیاری از بیماری ها و ناتوانی ها از جمله اكند، آرتریت، سوختگی، بیماریهای عضلانی، سردرد، افسردگی، اختلالات خواب، درمان ناتوانی بیماران مبتلا به فلج و به خصوص سكته مغزی و ناراحتی های كلیوی، در تعطیلات نوروزی گردشگران جذب این شهرستان می شوند.

منبع :

– سیری در ایران

– مرکز گردشگری سلامت ایران

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مجتمع آبگرم معدنی بستان آباد”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *