محرم در استان هرمزگان

محرم در هرمزگان
محرم در هرمزگان
محرم در هرمزگان

همزمان که بانگ کاروان محرم به گوش مي رسد ، بغض ناله ها از حنجره ها آزاد مي شود و همگان در عزاي سيد و سالار شهيدان به سوگ مي نشينند و بر مظلوميت امام حسين (ع) اشک ماتم مي ريزند.
محرم ماه شور و شعور و عشق و فرياد است و مردم ولايت مدار و دين دار هرمزگان از امشب با دسته جات سينه زني و زنجير زني و طنين انداز کردن صداي طبل و سنج، مظلوميت امام حسين(ع) و هدف قيام امام حسين(ع) و واقعه عاشورا بار ديگر فرياد خواهند زد و بر مظلوميت سيد الشهدا و ياران با وفايش اشک ماتم خواهند ريخت.
سخنرانان و مداحان با حضور در جلسات روضه و عزاداري امام حسين(ع) در نقاط مختلف استان، ضمن تبيين فلسفه قيام امام حسين(ع) و عاشورا، در سوگ اين امام مظلوم به مداحي مي پردازند و مردم در رثاي امام حسين(ع) اشک ماتم مي ريزند.
روضه خواني ، تشکيل دسته هاي سينه زني وزنجير زني ، تعزيه خواني ، علم گرداني و پخش نذورات در دهه اول محرم از جمله برنامه هاي شاخص ماه محرم در استان هرمزگان است.
هم اکنون بيش ازيک هزار هيات عزاداري درسطح استان وجود دارد که از هفته جاري برنامه هاي خود را براي سوگواري سيد وسالار شهيدان حضرت ابا عبدالحسين (ع) و۷۲ يار باوفايش آماده کرده واز امشب مراسم عزاداري وبا اجراي برنامه ورود کاروان حسيني به کربلا آغاز مي شود.
امسال در آستانه فرارسيدن ماه محرم نخسيتن سوگواره استقبال از محرم نيز با عنوان شميم محرم در هرمزگان برگزار شد که طي آن هيات هاي مذهبي به اجراي تعزيه پرداختند.

محرم در هرمزگان

محرم در هرمزگان

محرم در هرمزگان

محرم در هرمزگان

محرم در هرمزگان

محرم در هرمزگان

محرم در هرمزگان

محرم در هرمزگان

منبع:

– سیری در ایران

– ایران وبگردی

– سیریک آنلاین

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محرم در استان هرمزگان”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *